Utslippsanalyse Høgsfjordprosjektet.
dc.contributor.author | Tønnesen, Dag Arild | |
dc.date.accessioned | 2020-12-11T13:03:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-11T13:03:46Z | |
dc.date.issued | 1995 | |
dc.identifier.isbn | 82-425-0669-8 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2717870 | |
dc.description.abstract | Høgsfjordprosjektet skal erstatte ferjesamband over Høgsfjorden og ferjesamband mellom Stavanger og Tau med rørbro over Høgsfjord og hurtigbåter mellom Tau og Stavanger. Årlige utslipp av NOx, CO2 og SO2 fra ferjesamband og framtidig biltrafikk/hurtigbåter er beregnet. Med eksisterende teknologinivå reduseres de årlige utslippene ved etablering av rørbru. Utslipp av nitrøse gasser blir større ved brusamband og hurtigbåter enn ved ferjesamband med gassdrevne ferjer. | |
dc.language.iso | nor | |
dc.publisher | NILU | |
dc.relation.ispartof | NILU OR | |
dc.relation.ispartofseries | NILU OR; 18/95 | |
dc.subject | Trafikk | |
dc.subject | Utslipp | |
dc.subject | Klimagasser | |
dc.title | Utslippsanalyse Høgsfjordprosjektet. | |
dc.type | Research report | |
dc.rights.holder | © NILU | |
dc.source.issue | 18/95 | |
dc.relation.project | NILU:95030 |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
NILU oppdragsrapport (1970-2015) [1724]
Rapporter i den avsluttede serien NILU oppdragsrapport (NILU OR).