Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHagen, Leif Otto
dc.contributor.authorLarssen, Steinar
dc.contributor.authorSchaug, Jan
dc.date.accessioned2020-12-11T13:16:48Z
dc.date.available2020-12-11T13:16:48Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.isbn82-425-1686-3
dc.identifier.issn0807‐7207
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2718815
dc.description.abstractPå grunnlag av målinger av luftkvalitet før og etter en hastighetsreduksjon på rv 4 er det gjennomført en analyse av betydningen av hastighetsreduksjonen på luftkvaliteten. Skiltet hastighet på rv 4 mellom Grorud og Sinsen ble satt ned til 60 km/t vinteren2004/05. Faktisk hastighet ble redusert fra ca. 77 km/t vinteren 2004 til ca. 67 km/t vinteren 2004/05. Dette ga en reduksjon i bidraget fra rv 4 til gjennomsnittsnivå av PM10 på ca. 35% og en reduksjon i grovfraksjonen av PM10 på ca. 40 %.
dc.language.isonor
dc.publisherNILU
dc.relation.ispartofNILU OR
dc.relation.ispartofseriesNILU OR;41/2005
dc.subjectMiljøfartsgrense
dc.subjectSvevestøv
dc.subjectLuftkvalitet
dc.subjectBy- og trafikkforurensning
dc.titleMiljøfartsgrense i Oslo. Effekt på luftkvaliteten av redusert hastighet på rv 4.
dc.typeResearch report
dc.rights.holder© NILU
dc.source.issue41/2005
dc.relation.projectNILU:104003


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel