FORURENSNING FRA BILTRAFIKK AVSTAND MELLOM GANG/SYKKELVEI OG MOTORISERT VEI
dc.contributor.author | Grønskei, Knut Erik | |
dc.date.accessioned | 2020-12-11T12:56:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-11T12:56:54Z | |
dc.date.issued | 1978 | |
dc.identifier.isbn | 82-7247-052-7 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2717452 | |
dc.description.abstract | Forurensning fra biltrafikk er undersøkt med sikte på å velge avstanden mellom gang/sykkelvei og motorisert vei. Reduksjonen i forurensningskonsentrasjonen med økende avstand fra kjørebanen er estimert ved beregningsmetoder og ved målinger av blykonsentrasjonen ved Ullernchausséen. Det er indikert en metode for valg av avstanden basert på krav til luftkvaliteten ved gang/sykkelveien og kjennskap til maksimal biltetthet. | |
dc.language.iso | nor | |
dc.publisher | NILU | |
dc.relation.ispartof | NILU OR | |
dc.relation.ispartofseries | NILU OR; 40/78 | |
dc.subject | Arealplanlegging | |
dc.subject | Biltrafikk | |
dc.subject | Luftforurensning | |
dc.title | FORURENSNING FRA BILTRAFIKK AVSTAND MELLOM GANG/SYKKELVEI OG MOTORISERT VEI | |
dc.type | Research report | |
dc.rights.holder | © NILU | |
dc.source.issue | 40/78 |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
NILU oppdragsrapport (1970-2015) [1724]
Rapporter i den avsluttede serien NILU oppdragsrapport (NILU OR).