Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTorp, Charlotte
dc.contributor.authorTønnesen, Dag Arild
dc.date.accessioned2020-12-11T13:04:11Z
dc.date.available2020-12-11T13:04:11Z
dc.date.issued1995
dc.identifier.isbn82-425-0656-6
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2717898
dc.description.abstractDet er beregnet maksimale konsentrasjoner av NO2, PM10 og CO fra trafikken i Lodalen og på Ryen. Dette er gjort som en del av utredningsarbeidet knyttet til miljøeffekter av den planlagte Svartdalstunnelen. Utslippene fra munningen av Svartdalstunnelen i Lodalen fører ikke til vesentlige økninger i konsentrasjonsnivået i munnings-området. De totale trafikkutslippene i Lodalen og områdene rundt, gjør imidlertid at konsentrasjonene av NO2 og PM10 i beregningsområdet kan overstige det dobbelte av SFTs anbefalte luftkvalitetskriterier. På Ryen vil munningsutslippet føre til vesentlige økninger i NO2-konsentrasjonen i munningsområdet. Enebakk-veien/Ryenbergveien, Svartddalsveien/Øvre Konows gate og Dalehaugen vil avlastes for trafikk når Svart-dalstunnelen tas i bruk. Langs disse veiene vil det bli vesentlige konsentrasjonsreduksjoner. SFTs anbefalte luft-kvalitetskriterier kan likevel fortsatt overskrides langs disse veiene i forurensningsepisoder, som følge av utslipp fra trafikken på andre veier og fra andre kilder.
dc.language.isonor
dc.publisherNILU
dc.relation.ispartofNILU OR
dc.relation.ispartofseriesNILU OR; 9/95
dc.subjectTunnel
dc.subjectTrafikkforurensning
dc.titleLuftforurensning fra trafikken i Svartdalstunnelen.
dc.typeResearch report
dc.rights.holder© NILU
dc.source.issue9/95
dc.relation.projectNILU:94033


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel