Show simple item record

dc.contributor.authorHaugsbakk, Ivar
dc.contributor.authorGrønskei, Knut Erik
dc.date.accessioned2020-12-11T13:09:28Z
dc.date.available2020-12-11T13:09:28Z
dc.date.issued1997
dc.identifier.isbn82-425-0887-7
dc.identifier.issn0807-7207
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2718228
dc.description.abstractUlike tunnelalternativ er planlagt i området Knarvik-Isdalstø. Det er beregnet maksimale konsentrasjoner av CO og NOx i tunnelen og det er beregnet minste tilstrekkelig ventilasjonshastighet i tunnelen for å overholde grenseverdier for luftkvalitet i tunnelen ved ugunstige trafikkforhold (rushtrafikk morgen/kveld). Konsentrasjonsreduksjon som funksjon av avstand fra utslippsområdet er vist og konsentrasjonene er sammenlignet med SFTs luftkvalitetskriterier.
dc.language.isonor
dc.publisherNILU
dc.relation.ispartofNILU OR
dc.relation.ispartofseriesNILU OR; 35/97
dc.subjectTrafikkforurensning
dc.subjectTunnel
dc.subjectSpredningsberegninger
dc.titleTunneler Knarvik - Isdalstø. Vurdering av luftforurensning.
dc.typeResearch report
dc.rights.holder© NILU
dc.source.issue35/97
dc.relation.projectNILU:97066


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record