• Beregning av luftforurensning i Miljøundersøkelser i Ekeberg-Gamle Oslo 1994. 

      Torp, Charlotte (NILU OR; 35/95, Research report, 1995)
      Som en del av Miljøundersøkelser Ekeberg-Gamle Oslo 1994 er det beregnet indikatorverdier for luftforurensning utenfor boligene til de 1100 personene som har deltatt i trinn 1 av undersøkelsen om sammenhengen mellom ...
    • Beregning av PM10-konsentrasjoner og resultatpresentasjon i VLUFT 2.5. 

      Larssen, Steinar; Gram, Frederick; Grønskei, Knut Erik; Torp, Charlotte; Tønnesen, Dag Arild (NILU OR; 36/93, Research report, 1993)
      Modellen VLUFT for spredningsberegninger ved veier er utvidet til å omfatte svevestøvkonsentrasjoner (PM10). Metodene er basert på målinger i og ved gater i Oslo.
    • Eksponering for luftforurensning langs hovedveinettet i Norge. Fase 1 og 2 i Forurensningslovarbeidet. 

      Grønskei, Knut Erik; Torp, Charlotte; Aarnes, Mona Johnsrud; Gram, Frederick (NILU OR; 16/93, Research report, 1993)
      På oppdrag fra Vegdirektoratet har NILU beregnet antall personer bosatt langs hovedveinettet i Norge utsatt for overskridelse av 4 grenseverdier for NO2 og PM10 (400-200 μg/m^3 NO2, 350-200 μg/m^3 PM10). Beregningene viste ...
    • Evaluering av luftforurensningsanalysene i TP10. 

      Torp, Charlotte (NILU OR; 1/93, Research report, 1993)
      Det er foretatt en evaluering av luftforurensningsanalysene i TPl0, samt en sammenstilling av beregningsresultatene som byene har gjort vha. VLUFT 1.5. Vi har sett på hvordan byene har fremskaffet inngangsdata, hvilke ...
    • Luftforurensning fra Bjørvikaforbindelsen. 

      Torp, Charlotte (NILU OR; 30/94, Research report, 1994)
      Det er foretatt forenklede beregninger av maksimalkonsentrasjoner av nitrogenoksider og svevestøv fra trafikken i Bjørvika i år 2005. Modellen VLUFT 3.0 er benyttet. Beregningene er gjort for fire ulike veiløsninger, pluss ...
    • Luftforurensning fra trafikk på Bragernes i Drammen. Konsekvenser av fjelltunnel/elvetunnel. 

      Torp, Charlotte (NILU OR; 60/94, Research report, 1994)
      Bragernesområdet i Drammen er i dag belastet med mye trafikk. Buskerud Vegkontor vurderer å bygge en tunnel, som kan avlsaste Bragernes for noe av trafikken. Fire ulike tunnelalternativer vurderes; to er løsmasse-tunneler ...
    • Luftforurensning fra trafikken i Svartdalstunnelen. 

      Torp, Charlotte; Tønnesen, Dag Arild (NILU OR; 9/95, Research report, 1995)
      Det er beregnet maksimale konsentrasjoner av NO2, PM10 og CO fra trafikken i Lodalen og på Ryen. Dette er gjort som en del av utredningsarbeidet knyttet til miljøeffekter av den planlagte Svartdalstunnelen. Utslippene fra ...
    • Luftforurensning. Beregninger for Store Ringvei fra Sogn til Nydalen. 

      Torp, Charlotte (NILU OR; 73/94, Research report, 1994)
      Det er gjort beregninger av konsentrasjoner av luftforurensning langs Store Ringvei fra Sogn til Maridalsveien, samt langs de tre kryssende lokalveiene Sognsveien, Nordbergveien/Tåsenveien og Maridalsveien. Tunnelen vil ...
    • Luftforurensningsanalyse for Transportplan Oslo - Akershus. 

      Gram, Frederick; Torp, Charlotte; Larssen, Steinar (NILU OR; 35/92, Research report, 1992)
      Rapporten presenterer beregningsresultater fra kjøring av VLUFT 2.0 for Oslo og Akershus. Det er beregnet totale utslipp av CO2 og NOx, konsentrasjener av CO og NO2, støvbelastning, eksponering og plagethet for tre ...
    • Luftforurensningsanalyse Ryenkrysset, Oslo. 

      Torp, Charlotte (NILU OR; 5/92, Research report, 1992)
      Det er beregnet konsentrasjoner av CO og NO2 samt støvplage omkring Ryen- krysset, rett etter ferdigstillelse i 1993 og i 2003. Beregningene er gjort ved hjelp av modellene TUNPROD, TUN-ALL og NOXCO og verdiene i enkeltpunk- ...
    • Luftforurensningsanalyse, Veiutbygging Drammen-Mjøndalen. 

      Torp, Charlotte (NILU OR; 42/92, Research report, 1992)
      NILU har på oppdrag fra Buskerud Vegkontor foretatt en sammenlignende beregning for luftforurensning fra veitrafikk i Drammen-Mjøndalen-området. Situasjonen i 1992 er sammenlignet med 2005, dersom dagens veinett beholdes, ...
    • Måling av nitrogenoksider og svevestøv ved fire sterkt trafikkerte veier i Oslo, vinteren 1992/93. 

      Torp, Charlotte; Larssen, Steinar (NILU OR; 6/94, Research report, 1994)
      Rapporten presenterer målinger av NO2 og svevestøv (PM10, PM2,5) på tre gatestasjoner og en bakgrunnsstasjon iOslo. Målingene gjøres delvis som en del av myndighetenes overvåkning av luftforurensningssituasjonen, delvis ...
    • Måling av nitrogenoksider og svevestøv ved fire sterkt trafikkerte veier i Oslo, vinteren 1993/94. Revidert utgave mai 1995. 

      Torp, Charlotte (NILU OR; 59/94, Research report, 1994)
      Rapporten presenterer målinger av NO2 og svevestøv (PM10 og PM2,5) på tre gatestasjoner og en bakgrunns- stasjon i Oslo vinteren 1993/94. Stasjonene var plassert i Gamlebyen, Kirkeveien ved Schwachs gate, Store Ringvei ved ...
    • Måling av nitrogenoksider og svevestøv ved fire sterkt trafikkerte veier i Oslo, vinteren 1994/1995. 

      Torp, Charlotte; Bekkestad, Tone (NILU OR; 52/95, Research report, 1995)
      Rapporten presenterer målinger av NO2 og svevestøv (PM10 og PM2,5) på tre gatestasjoner og en bakgrunns-stasjon i Oslo vinteren 1994/95. Stasjonene var plassert i Gamlebyen, Kirkeveien ved Schwachs gate, Store Ringvei ved ...
    • Målinger av nitrogenoksider, svevestøv og meteorologi i Hamar. Vinteren 1994/95. 

      Torp, Charlotte; Haugsbakk, Ivar (NILU OR; 46/95, Research report, 1995)
      Det ble målt NO2 og PM10 i Strandgata i Hamar vinteren 1994/95, sammen med meteorologiske målinger på moloen (Brygga). Målingene viser at NO2-forurensningene kommer fra biltrafikken, og at nivået ikke har vært noe problem. ...