Show simple item record

dc.contributor.authorTønnesen, Dag Arild
dc.date.accessioned2020-12-11T13:03:46Z
dc.date.available2020-12-11T13:03:46Z
dc.date.issued1995
dc.identifier.isbn82-425-0669-8
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2717870
dc.description.abstractHøgsfjordprosjektet skal erstatte ferjesamband over Høgsfjorden og ferjesamband mellom Stavanger og Tau med rørbro over Høgsfjord og hurtigbåter mellom Tau og Stavanger. Årlige utslipp av NOx, CO2 og SO2 fra ferjesamband og framtidig biltrafikk/hurtigbåter er beregnet. Med eksisterende teknologinivå reduseres de årlige utslippene ved etablering av rørbru. Utslipp av nitrøse gasser blir større ved brusamband og hurtigbåter enn ved ferjesamband med gassdrevne ferjer.
dc.language.isonor
dc.publisherNILU
dc.relation.ispartofNILU OR
dc.relation.ispartofseriesNILU OR; 18/95
dc.subjectTrafikk
dc.subjectUtslipp
dc.subjectKlimagasser
dc.titleUtslippsanalyse Høgsfjordprosjektet.
dc.typeResearch report
dc.rights.holder© NILU
dc.source.issue18/95
dc.relation.projectNILU:95030


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record